PAR LEŅĶIEM UN SALIKTIEM PAKĀRTOTIEM TEIKUMIEM

kk

9.oktobrī 7. B un 7. D klases skolēni zināšanas par leņķiem, teikumu uzbūvi un pasakas veidošanu apguva nodarbībās, ko vadīja skolotājas Jana Vīksna un Vera Rācene. Skolotājas mācību stundās īstenoja jauno izglītības pieeju, kas paredz skolotāju sadarbību, pārbīdi no gatavu zināšanu nodošanas uz mācīšanās vadīšanu, kad skolēni mācās iedziļinoties, mācās dažādu mācību priekšmetu zināšanas sasaistīt un saskatīt kopsakarības.
Vispirms skolēni apguva dažādus matemātikas jēdzienus tēmā par leņķiem, piemēram, krustleņķi, blakusleņķi, kāpšļu leņķi u.c. Lai jēdzieni labāk paliktu atmiņā, skolēni rakstīja mācību diktātu par leņķiem un to pazīmēm. Diktātā tika pielietotas zināšanas ortogrāfijā un interpunkcijā, it īpaši par salikta sakārtota un salikta pakārtota teikuma uzbūvi.  Nākamajā stundā  skolēni pārrunāja, kas ir literārā pasaka, kādas ir tās pazīmes un kā tiek veidots pasakas sižets.
Mācīšanās noslēgumā tapa radošs darbs – pasaka par leņķu dzīvi, kurā katrs varēja demonstrēt gan savas zināšanas matemātikā, gan latviešu valodā un literatūrā. Pēc stundas skolēni atzina, ka šāda mācīšanās ir jauna pieredze, ka ir interesanti mācīties radoši un saprast, kā zināšanas var pielietot dažādu uzdevumu veikšanai. Bija arī dažādi jautājumi.
Fragments no pasakas par leņķu ģimeni:
“Ir taču arī krustleņķi… tie ir dvīņi – divi vienādi leņķi. Ir arī blakusleņķi. Par blakusleņķiem kļūst labākie draugi. Tie vienmēr ir kopā un atbalsta viens otru.
Kaut kur taču tiem ir arī jādzīvo. Tie dzīvo paralēlās mājās, kurās ir paralēli stāvi. Lai tiktu uz augstāku stāvu, leņķi kāpa pa kāpšļu leņķiem.”

www
No stāsta par Leņķu dzīvi.

Blog Attachment
WordPress Appliance - Powered by TurnKey Linux