Zinātniskās pētniecības darbu priekšaizstāvēšana

IMG_2614 (Large)

9.maijā 10. klašu skolēni iepazīstināja ar paveikto pētniecības darbu izstrādē. Uzsākot mācības vidusskolā, katrs skolēns ir izvēlējies pētniecības darba virzienu, ar ko strādās 10. un 11. klasē.
Šobrīd skolēni paveikuši pirmos soļus – precizējuši pētāmo jautājumu, izvirzījuši darba mērķi un izplānojuši veicamos uzdevumus. Kopā ar saviem skolotājiem – darbu vadītājiem uzsākta teorētisko avotu, likumdošanas un dokumentu analīze, izanalizēti statistikas avoti, izplānotas intervijas un aptaujas.  Liels atbalsts skolēniem bija tikšanās ar Vidzemes Augstskolas pasniedzējiem nodarbībās par pētniecības pamatprincipiem.
Darbu priekšaizstāvēšana notika draudzīgā atmosfērā, atbalstoši jautājumi un ieteikumi palīdzēja precizēt tēmas un turpmāk veicamo. Skolēni prezentēja plašu interešu loku, piemēram, kāda ir ūdens cietība, kā radušies ielu nosaukumi Smiltenē, kādas vēstures liecības rodamas Noras Ikstenas romānā “Mātes piens”, kāds ir cietās degvielas raķešu dizains, kādas ir Saeimas vēlēšanu tendences novadā u.c.
Skolēni, izvērtējot pasākumu, atzina, ka ieguvumi bija iespēja salīdzināt savu paveikto ar citu skolēnu darbiem; saņemt padomus no pārējiem; mācīties uzstāties un prezentēt darbu; uzzināt jaunas pētniecības metodes; atklāt aktuālas tēmas, kas interesē citus klasesbiedrus; rast jaunas idejas, kā veikt praktisko darba daļu; gūt ierosmes, kur meklēt informācijas avotus u.c.
Vasara būs laiks, kad daudzi turpinās veikt praktiskus uzdevumus, lai iesākto pabeigtu nākamajā mācību gadā.

 

Blog Attachment
WordPress Appliance - Powered by TurnKey Linux