Demokrātijas izpratne ar spēles palīdzību: Smiltenes vidusskolas skolēni iepazīstas inovatīvu Erasmus + projekta produktu

logo

Oktobra vidū Smiltenes vidusskolas skolēni  “Erasmus +” projektā “Demokrātijas formula” ir sasnieguši nozīmīgu atskaites punktu. Šīs aizraujošās iniciatīvas rezultātā ir tapušas metaforiski asociatīvās kārtis, kas radītas, lai iesaistītu dalībniekus saturīgās diskusijās par demokrātiju.

Katrā kāršu komplektā ir 50 atšķirīgas kārtis. To vienā pusē redzami jēdzieni, kas saistīti ar demokrātiju vai tās pretstatu. Kāršu otrā pusē ir spilgti simboliski attēli, kurus iemūžinājuši projekta dalībnieki un kuru mērķis ir radoši ilustrēt un atspoguļot katra jēdziena būtību.

Uz kāršu kastītes redzams  QR kods, kas ir saistīts ar daudzām interaktīvām un izglītojošām aktivitātēm, proti, variantiem, kā kārtis izmantot, tostarp “Karstā krēsla” metode, asociāciju spēle un lomu spēles un to  scenāriji. Šīs aktivitātes mudina jauniešus aktīvi līdzdarboties, kritiski domāt un sadarboties ar domubiedriem demokrātijas daudzšķautņainā rakstura izzināšanā.

Projekts “Demokrātijas formula” ne tikai veicina dziļāku izpratni par demokrātijas principiem skolēnu vidū, bet arī dod viņiem iespēju diskutēt un pārdomāt demokrātisko vērtību saglabāšanas nozīmi sabiedrībā. Izmantojot interaktīvas metodes, jaunieši  tiek mudināti savienot personīgo pieredzi ar plašākiem demokrātijas jēdzieniem, padarot mācību procesu gan saistošu, gan ietekmīgu.

Ar šī projekta palīdzību Smiltenes vidusskolas skolēni ne tikai mācās tikai par demokrātiju; bet arī  kļūst par aktīviem dalībniekiem savas izpratnes veidošanā un tās izvērtēšanā. Šī iniciatīva palīdz bruģēt ceļu informētākai un iesaistītākai paaudzei, kas ir gatava sniegt pozitīvu ieguldījumu savās kopienās un ārpus tām.

Eiropas Savienības Erasmus+ programmas   1. pamatdarbības “Personu mobilitāte mācību nolūkos” projekts “Demokrātijas formula”, Nr. 2022-3-LV02-KA154-YOU-000099774.

 

Blog Attachment
WordPress Appliance - Powered by TurnKey Linux