Smiltenes vidusskola iesaistījusies projektā “Videi draudzīgs nākotnes uzņēmējs”

Smiltenes vidusskola iesaistījusies projektā “Videi draudzīgs nākotnes uzņēmējs”. Projekta mērķis ir veidot jauniešu izpratni par videi draudzīgu rīcību un veicināt līdzdalību caur izglītojošu un praktisku zaļā kursa principu īstenošanu savos skolēnu mācību uzņēmumos. Projektu īsteno Valmieras Attīstības aģentūra, sadarbībā ar izglītības iestādēm no Vidzemes reģiona. Projektā tiks iesaistīti mūsu skolas skolēni, kuri mācās no 8. līdz 12. klasei, kā arī audzēkņi no citām skolām. Projekta īstenošanas periods ir 01.03.2024. – 30.04.2025. Vairāk informācijas šeit...

Iniciatīva izglītības iestāžu pašpārvalžu atbalsts “Kontakts”

No 12. līdz 14. aprīlim Smiltenes vidusskola pašpārvaldes dalībnieces Alise Zvejniece, Evelīna Valaine un Sabīne Lapiņa kopā ar pašpārvaldes koordinatori Aigu Sorokinu piedalījās Jaunatnes starptautiskās aģentūras rīkotajā Iniciatīvā izglītības iestāžu pašpārvalžu atbalstam “Kontakts”.  Trīs dienu laikā vairākas skolas no Vidzemes reģiona satikās Valmierā, kur mācījās, kā sagatavot projektu, lai gūtu finansiālu atbalstu savas skolas vides uzlabošanai un pilnveidei. Vienlaikus jaunieši mācījās un diskutēja, kā savas skolas pašpārvaldes darbību padarīt aktīvu un sistēmisku;  uzlaboja zināšanas par jauniešu pilsonisko līdzdalību, veidoja izpratni  par dažādu jauniešu ar ierobežotām iespējām grupām un to iesaisti projektā, apguva prasmes, kā atpazīt un novērst mobingu un veidot skolas vidi atbalstošu un cieņpilnu. Šo apmācību laikā radās uz nākotni vērsta un daudzsološa  komunikācija starp skolu pašpārvaldēm, kas izvērtīsies turpmākā sadarbībā. Paldies Jaunatnes starptautiskās aģentūrai par iespēju piedalīties un pilnveidoties!..

Smiltenes vidusskola ieguvusi “Erasmus+” akreditāciju!

Smiltenes vidusskolas skolotāja Aiga Sorokina “Erasmus+” projektu realizēšanā piedalās jau sesto gadu. Laika gaitā paralēli skolotājas darbam sākusi rakstīt projektus arī pati. Vēl Aiga Sorokina ir 11.klases audzinātāja, vidusskolā māca angļu valodu un saziņas kultūru, ir jauniešu pašpārvaldes koordinatore un vada pārmaiņu programmu “Līderis manī”. Šis pavasaris Smiltenes vidusskolai atnāca ar kādu ļoti skaistu ziņu – “Erasmus+” akreditāciju, kas ļoti lielā mērā ir arī Aigas Sorokinas nopelns. “Erasmus+” akreditācija nozīmē uzticības garantu, ka skola dara visu iespējamo, lai “Erasmus+” projektu īstenošana tajā nodrošinātu skolēnu un pedagogu izaugsmi. Smiltenes vidusskola Valsts izglītības attīstības aģentūrai ir iesniegusi izglītības iestādes attīstības vīziju, kurā būtisku lomu ieņem “Erasmus+” projektu īstenošana. Skola no 100 iespējamiem punktiem saņēmusi 93, kas ir ļoti augsts novērtējums un vienlaikus arī liela atbildība. Saskaņā ar minēto attīstības vīziju, iecerēts: attīstīt skolēnu un pedagogu sociālemocionālās kompetences, kopā ar sadarbības partneriem no Latvijas un citām valstīm izstrādāt mācību metodes, lai mazinātu bulingu, izstrādāt zaļo metožu “portfeli”, kas atvieglotu pedagogiem integrēt mācību procesā atbildīgu rīcību pret cilvēkiem un vidi, tās daudzveidības saglabāšanu, rosināt skolēnos izpratni par ekonomisko ilgtspēju, pilnveidot skolēnu un pedagogu digitālās prasmes, gan daloties savā pieredzē, gan gūstot jaunu pieredzi citās valstīs un kopā ar sadarbības partneriem izstrādājot mācību materiālus, popularizēt......

Aktualitātes projektā “ Demokrātijas formula”

Erasmus+ projekts “ Demokrātijas formula”, kuras koordinatore ir Smiltenes vidusskola, jau drīzumā būs sasniedzis savu vidusposmu. Projekta dalībnieki aktīvi darbojas,  gan strādājot pie projekta produktu izstrādes, gan mācoties un apgūstot jaunas prasmes, kā uzlabot komunikāciju un izmantot demokrātisku pieeju savstarpējā saziņā. Janvāra beigās norisinājās kārtējā mobilitāte, šoreiz Viļakā. Tās bija radošuma darbnīcas, kurās tika apkopotas idejas simulācijas spēles par demokrātiju izveidei. Projekta moderatore Justīne Buliņa- Pinka piedāvāja jauniešiem vairākas ideju ģenerēšanas metodes, tostarp  “Sešu cepuru” metodi, SVID analīzi, lomu vētru, ideju vētru, domu karti un apgriezto domāšanu. Jaunieši grupās radīja dažādas idejas simulācijas spēles pamatidejai un stuktūrai, ko vēlāk vietējās aktivitātēs izstrādās detalizētāk. Tāpat līdz šim ir norosinājušās vairākas vietējās aktivitātes, kas sniedz papildu pienesumu projekta rezultātu kvalitatīvā sasniegšanā. Pēc kopīgās mobilitātes Smiltenē katrā partnersokolā norisinājās vietējā aktivitāte “ Demokrātijas atslēga”, kurā jaunieši diskutēja par demokrātijas nozīmi sabiedrībā, pašvaldībā, skolā un pašpārvaldē. Nākamajā vietējā aktivitātē jaunieši katrs savā skolā izstrādāja, saskaņoja un apkopoja idejas infografikām par demokrātiju, jaunieši veidoja četrus plakātus:   “Kas ir demokrātijas formula?; “ Kas ir demokrātisks jaunietis?”; “ Kas ir demokrātiska skola?; “ Kas nav demokrātija”?.  Plakāti jau tikuši izdrukāti un izvietoti katrā skolā un jauniešu centros. Vietējās aktivitātēs norisinās darbs arī pie asociatīvi – metaforisko kāršu......

Erasmus+ projekta “Demokrātijas formula”  kārtējā mobilitāte

Ir norisinājusies Erasmus+ projekta “Demokrātijas formula”  kārtējā mobilitāte. Šoreiz visu partnerskolu pašpārvalžu jaunieši 26. septembrī tikās Balvos, lai saskaņā ar projekta plānā iekļautajām aktivitātēm papildinātu, uzlabotu uz pilnveidotu savas digitālās prasmes. Vairāk nekā piecu stundu garās apmācības vadīja pedagoģe, digitālā dizaina un datorgrafikas speciāliste Daiga Rugāja. Projekta gaitā jaunieši jau ir apguvuši dažādus ar demokrātiju un tās elementiem  saistītus jautājumus, diskutējuši par demokrātijas nozīmi gan sabiedrībā kopumā, gan savā skolā, gan pašpārvaldes darbībā un arī ikdienā – savstarpējā saziņā ar vienaudžiem. Ņemot vērā apgūto, projekta dalībnieki gatavojas projekta produkta – asociatīvo kāršu par demokrātiju radīšanai. Tieši tam ir nepieciešamas padziļinātas zināšanas par digitālajiem rīkiem un vizuālā materiāla apstrādi. Jaunieši apguva tādu digitālo rīku izmantošanu kā rastra grafikas programma GIMP un CANVA. Nākamajās vietējās aktivitātēs jaunieši diskutēs un dalīsies idejās par vienotu  koncepciju kāršu izveidē. Projektu   “Demokrātijas formula”  Nr. 2022-3-LV02-KA154-YOU-000099774 (programmas “Erasmus+” 1. pamatdarbība “Personu mobilitāte mācību nolūkos”) līdzfinansē Eiropas Savienība. Projekta koordinatore Aiga Sorokina..

Projekta noslēdzošā mobilitāte Portugālē

Projekta noslēdzošā starptautiskā mobilitāte Eiropas Savienības Erasmus+ programmas Pamatdarbības Nr.2 (KA 2) Maza mēroga partnerības projekta skolu sektora projektā “SCHOOLS ADAPTATE: Sharing good practices for sustainable development” Nr. 2022-1-LV01-KA210-SCH-000082297 (Skolu adaptēšanās. Dalīšanās ar labo praksi ilgtspējīgai attīstībai). Projekta noslēdzošajā mobilitātē partnerskola  Agrupamento de Escolas de Alfândega da Fe  no Portugāles pie sevis uzņēma partnerskolas – Smiltenes vidusskolu  un IES Rey Carlos III vidusskolu no Spānijas. No Smiltenes dalīties pieredzē, gūt jaunas zināšanas, iespaidus un idejas devās projekta koordinatore Aiga Sorokina, skolotāja Tatjana Vovere un 10. klases skolēni – Simona Sarkangalve, Arta Korobova, Marta Grūbe, Arnis Grūbe un Kārlis Gavars. Portugāles mobilitāte bija veltīta Eiropas bioloģiskās daudzveidības aktualizēšanai, atkritumu pārstrādei un “otrās elpas” sniegšanai izlietotajiem materiāliem, no tiem veidojot mākslas objektus, kā arī IT jomas, kā vienas no STEAM elementiem, pilnveidošanai. Projekta partneri tika viesmīlīgi  sagaidīti Alfândega da Fe municipalitātē. Latvijas un Spānijas skolēni dzīvoja ģimenēs pie Portugāles jauniešiem, nepastarpināti iepazīstot viņu kultūru, tradīcijas, dzīvesveidu un valodu. Projekta mobilitātes sākumā dalībnieki prezentēja līdz šim paveikto projektā un pārrunāja turpmākās aktivitātes. Skolā projekta dalībnieki apguva Scratch programmēšanas valodu, veidojot savu videospēli. Nākamajā dienā projekta partneri apmeklēja nelielu Aldeia Dos Vales ciematu, kur notika fotoorientēšanas, izmantojot QR kodus, tajās bija jautājumi un norādes par dažādiem......

“Demokrātijas vizītkarte” Smiltenes vidusskolā

26.aprīlī Smiltenes vidusskola savās telpās sagaidīja Erasmus + projekta “Demokrātijas formula” partnerus no Gulbenes, Viļakas, Balviem un Alūksnes, lai īstenotu projekta otro mobilitāti “Demokrātijas vizītkarte”. Pēc “ledus laušanas” aktivitātēm norisinājās debates, kurās piedalījās visu projektā iesaistīto skolu jaunieši, kā arī jaunatnes darbinieki un šajā pasākumā īpaši uzaicinātie viesi: Smiltenes novada pašvaldības deputāte Astrīda Harju un Smiltenes novada Izglītības pārvaldes vadītājs Edgars Roslovs. Debatēm par demokrātiju arī formāts tika izvēlēts demokrātisks, proti, “akvārija” sarunas. Projekta dalībnieki izvēlas sev vienu no  krēsliem, kas izvietoti divos apļos – iekšējā un ārējā, iekšējā aplī notiek sarunas, dalīšanās viedokļos, savukārt ārējais aplis ir novērotāji. Tā kā iekšējā aplī viens krēsls ir brīvs, jebkurš no ārējā apļa var tajā apsēsties un dalīties savā redzējumā. Projekta dalībnieki diskutēja par šādiem jautājumiem: kā jauniešu vidū veicināt demokrātiskas vērtības un demokrātisko praksi; kas ir demokrātiska izglītība; kā jaunietim piedalīties jaunatnes politikas veidošanā u.c.  Saruna izvērtās spraiga, dzīva, kurā dalībnieki spēj klausīties un ieklausīties, būt klātesoši un empātiski. Paldies Smiltenes novada lēmējvaras un izpildvaras pārstāvjiem par vērtīgajām atziņām, dalīšanos savā redzējumā, vērtīgo informāciju un iedvesmu! Šajā mobilitātē īpaša uzmanība tika veltīta argumentācijas prasmēm un viedokļu plurālismam. Projekta dalībnieki izspēlēja “Plurālisma bingo”, kur nācās no kolēģiem savākt parakstus zem dažādiem kontraversāliem......

Smiltenes vidusskolai apstiprināts ES projekts “Demokrātijas formula”

Pagājušā gada nogalē Smiltenes vidusskola noslēdza līgumu ar Jaunatnes Starptautisko programmu aģentūru par  Eiropas Savienības Erasmus+ programmas   1. pamatdarbības “Personu mobilitāte mācību nolūkos” projekta “Demokrātijas formula”, Nr. 2022-3-LV02-KA154-YOU-000099774, īstenošanu. Projekta partneri ir Gulbenes novada pašvaldība, Alūksnes Bērnu un jauniešu centrs,  Balvu Bērnu un jauniešu centrs, savukārt Smiltenes vidusskola ir projekta koordinatore. Projekts sniegs jauniešiem iespējas mācīties demokrātisko domāšanas un uztveres veidu, uzdrošināties, uzņemties atbildību, kļūt proaktīviem, sabalansēt drosmi pastāvēt par savu viedokli ar spēju rast kompromisus. Tas veicinās apzināties savu vērtību kā cilvēkam, kura viedoklis ir svarīgs un uzklausāms. Projekta aktivitāšu realizēšana palīdzēs veidot demokrātisku sabiedrību gan skolas, gan pašvaldības, gan reģiona, gan valsts un ES robežās. Šī projekta galvenais mērķis ir radīt iespēju dažādu slāņu un grupu jauniešiem mācīties, kā efektīvi un miermīlīgā ceļā paust un realizēt savus uzskatus, aizstāvēt savas intereses izglītībā, politikā, kultūrā un citās jomās, saglabājot toleranci pret viedokļu dažādību. Lai šo mērķi sasniegtu, projekts piedāvās plaša mēroga aktivitātes, lai jaunieši izglītotos par demokrātijas jautājumiem, dalītos savā redzējumā, tiktos ar citu skolu jauniešiem, iesaistītos savas skolas, pašvaldības un reģiona dzīvē, gūtu pārliecību par sevi, kļūtu par aktīviem Eiropas pilsoņiem un radītu pozitīvas izmaiņas savā un pastarpināti visas sabiedrības dzīvē. Projektā paredzēts jauniešu apmācību cikls par demokrātiju.......

Eiropas Savienības Erasmus+ projektā pirmā starptautiskā mobilitāte Smiltenes vidusskolā

Smiltenes vidusskolā tiek īstenots Eiropas Savienības Erasmus+ programmas Pamatdarbības Nr.2 (KA 2) Maza mēroga partnerības projekta skolu sektorā Nr. 2022-1-LV01-KA210-SCH-000082297 projekts SCHOOLS ADAPTATE: Sharing good practices for sustainable development. (Skolu adaptēšanās. Dalīšanās ar labo praksi ilgtspējīgai attīstībai.) No 28. novembra līdz 2. decembrim norisinājās pirmā starptautiskā mobilitāte Smiltenes vidusskolā, savās mājās uzņemot projekta partnerus, skolēnus un skolotājus no IES Rey Carlos III vidusskolas Spānijā  (Aguillas) un Agrupamento de Escolas de Alfândega da Fé  skolas Portugālē (Alfândega da Fé). Tā kā projekta mērķis ir vistiešākajā veidā saistīts ar Eiropas Zaļā kursa ideju, visas projekta aktivitātes tika vērstas uz pozitīvu pārmaiņu veicināšanu skolu, skolotāju un skolēnu vidū. Projekta dalībnieki aktīvi piedalījās nodarbībās grupu darbos, izgaismojot  ar vides aizsardzību un klimata pārmaiņām saistītus jautājumus.  Tāpat smiltenieši savus projekta partnerus iepazīstināja ar latviešu nacionālās identitātes unikalitāti, tradicionālajiem ēdieniem un to pagatavošanu, latviešu rotaļām, mūziku un dejām.  Kopīgie pasākumi veicināja mūsdienās tik svarīgu aspektu akcentēšanu kā sociālā iekļaušana, dažādā, atšķirīgā pieņemšana, tolerances akceptēšana visplašākajā mērogā. Pirmdiena iesakās ar kopīgām “ledus laušanas” aktivitātēm, kur nācās izmantot savas sadarbības prasmes, spēju darboties komandā un pielietot inženiertehnisko skatījumu.  Visu trīs valstu jauktās komandās dalībniekiem no papīra krūzītēm bija jāuzbūvē pēc iespējas augstāks tornis, turklāt ar rokām nepieskaroties krūzītēm.......

Erasmus+ – nākotnei

Nesen kā noslēdzies  Eiropas Savienības Erasmus+ programmas Pamatdarbības Nr.2 (KA 2) stratēģisko skolu sadarbības partnerību projekts “Valoda vieno vai šķir” (projekta nr. 2019-1-DK01-KA229-060179_6), taču ieguvums ir ne tikai iegūtie iespaidi, atmiņas, zināšanas un pieredze, tas ir arī praktisks ieguvums- 3 iegādātie statiskie reklāmkarogi ar Smiltenes vidusskolas un Erasmus +  logo. Direktores vietniece projektu darbā A. Sorokina izsakās atzinīgi: “Tas ir lielisks resursu ietaupījums – lietas, kas jau tiek un tiks izmantotas skolas vietējos un starptautiskos projektos un pasākumos, un to pievienotā vērtība – redzama skolas atvērtība Erasmus + projektiem.”..

WordPress Appliance - Powered by TurnKey Linux