Smiltenes vidusskolai apstiprināts ES projekts “Demokrātijas formula”

Pagājušā gada nogalē Smiltenes vidusskola noslēdza līgumu ar Jaunatnes Starptautisko programmu aģentūru par  Eiropas Savienības Erasmus+ programmas   1. pamatdarbības “Personu mobilitāte mācību nolūkos” projekta “Demokrātijas formula”, Nr. 2022-3-LV02-KA154-YOU-000099774, īstenošanu. Projekta partneri ir Gulbenes novada pašvaldība, Alūksnes Bērnu un jauniešu centrs,  Balvu Bērnu un jauniešu centrs, savukārt Smiltenes vidusskola ir projekta koordinatore. Projekts sniegs jauniešiem iespējas mācīties demokrātisko domāšanas un uztveres veidu, uzdrošināties, uzņemties atbildību, kļūt proaktīviem, sabalansēt drosmi pastāvēt par savu viedokli ar spēju rast kompromisus. Tas veicinās apzināties savu vērtību kā cilvēkam, kura viedoklis ir svarīgs un uzklausāms. Projekta aktivitāšu realizēšana palīdzēs veidot demokrātisku sabiedrību gan skolas, gan pašvaldības, gan reģiona, gan valsts un ES robežās. Šī projekta galvenais mērķis ir radīt iespēju dažādu slāņu un grupu jauniešiem mācīties, kā efektīvi un miermīlīgā ceļā paust un realizēt savus uzskatus, aizstāvēt savas intereses izglītībā, politikā, kultūrā un citās jomās, saglabājot toleranci pret viedokļu dažādību. Lai šo mērķi sasniegtu, projekts piedāvās plaša mēroga aktivitātes, lai jaunieši izglītotos par demokrātijas jautājumiem, dalītos savā redzējumā, tiktos ar citu skolu jauniešiem, iesaistītos savas skolas, pašvaldības un reģiona dzīvē, gūtu pārliecību par sevi, kļūtu par aktīviem Eiropas pilsoņiem un radītu pozitīvas izmaiņas savā un pastarpināti visas sabiedrības dzīvē. Projektā paredzēts jauniešu apmācību cikls par demokrātiju.......

Eiropas Savienības Erasmus+ projektā pirmā starptautiskā mobilitāte Smiltenes vidusskolā

Smiltenes vidusskolā tiek īstenots Eiropas Savienības Erasmus+ programmas Pamatdarbības Nr.2 (KA 2) Maza mēroga partnerības projekta skolu sektorā Nr. 2022-1-LV01-KA210-SCH-000082297 projekts SCHOOLS ADAPTATE: Sharing good practices for sustainable development. (Skolu adaptēšanās. Dalīšanās ar labo praksi ilgtspējīgai attīstībai.) No 28. novembra līdz 2. decembrim norisinājās pirmā starptautiskā mobilitāte Smiltenes vidusskolā, savās mājās uzņemot projekta partnerus, skolēnus un skolotājus no IES Rey Carlos III vidusskolas Spānijā  (Aguillas) un Agrupamento de Escolas de Alfândega da Fé  skolas Portugālē (Alfândega da Fé). Tā kā projekta mērķis ir vistiešākajā veidā saistīts ar Eiropas Zaļā kursa ideju, visas projekta aktivitātes tika vērstas uz pozitīvu pārmaiņu veicināšanu skolu, skolotāju un skolēnu vidū. Projekta dalībnieki aktīvi piedalījās nodarbībās grupu darbos, izgaismojot  ar vides aizsardzību un klimata pārmaiņām saistītus jautājumus.  Tāpat smiltenieši savus projekta partnerus iepazīstināja ar latviešu nacionālās identitātes unikalitāti, tradicionālajiem ēdieniem un to pagatavošanu, latviešu rotaļām, mūziku un dejām.  Kopīgie pasākumi veicināja mūsdienās tik svarīgu aspektu akcentēšanu kā sociālā iekļaušana, dažādā, atšķirīgā pieņemšana, tolerances akceptēšana visplašākajā mērogā. Pirmdiena iesakās ar kopīgām “ledus laušanas” aktivitātēm, kur nācās izmantot savas sadarbības prasmes, spēju darboties komandā un pielietot inženiertehnisko skatījumu.  Visu trīs valstu jauktās komandās dalībniekiem no papīra krūzītēm bija jāuzbūvē pēc iespējas augstāks tornis, turklāt ar rokām nepieskaroties krūzītēm.......

Erasmus+ – nākotnei

Nesen kā noslēdzies  Eiropas Savienības Erasmus+ programmas Pamatdarbības Nr.2 (KA 2) stratēģisko skolu sadarbības partnerību projekts “Valoda vieno vai šķir” (projekta nr. 2019-1-DK01-KA229-060179_6), taču ieguvums ir ne tikai iegūtie iespaidi, atmiņas, zināšanas un pieredze, tas ir arī praktisks ieguvums- 3 iegādātie statiskie reklāmkarogi ar Smiltenes vidusskolas un Erasmus +  logo. Direktores vietniece projektu darbā A. Sorokina izsakās atzinīgi: “Tas ir lielisks resursu ietaupījums – lietas, kas jau tiek un tiks izmantotas skolas vietējos un starptautiskos projektos un pasākumos, un to pievienotā vērtība – redzama skolas atvērtība Erasmus + projektiem.”..

Valsts izglītības attīstības aģentūra ir apstiprinājusi Smiltenes vidusskolas iesniegto projekta pieteikumu

Valsts izglītības attīstības aģentūra ir apstiprinājusi Smiltenes vidusskolas iesniegto projekta pieteikumu Eiropas Savienības Erasmus+ programmas Pamatdarbības Nr.2 (KA 2) Maza mēroga partnerības projekta skolu sektorā Nr. 2022-1-LV01-KA210-SCH-000082297   “SCHOOLS ADAPTATE: Sharing good practices for sustainable development” (Skolu adaptēšanās. Dalīšanās ar labo praksi ilgtspējīgai attīstībai”).  Projekta mērķis ir veidot pieredzē balstītu, atbildīgu un saudzīgu attieksmi vidi, uzsverot tīra ūdens, augsnes, tīra gaisa, kā arī bioloģiskās daudzveidības saglabāšanas nozīmību un daloties pieredzē ar projekta partneriem – Águilas (Spānijas) skolu IES Rey Carlos III un Alfândega da Fé (Portugāles) skolu Agrupamento de Escolas de Alfândega da Fé. Aktīvi īstenojot apmācības par vides ilgtspējību, ar projektu tiks akcentēta Eiropas Zaļā kursa prioritāšu īstenošana, izmantojot gan formālās, gan neformālās mācīšanas un mācīšanās metodes. Īpašs uzsvars tiks likts uz izvēlētajām apmācību metodēm, tām caurvijot STEAM pieeju. Balstoties uz projekta aktivitātēm visu partneru skolas radīs kopīgu digitālo spēli par vides jautājumiem.  Galvenie projekta rezultāti: pilnveidota skolotāju kvalifikācija un skolēnu zināšanas un attieksmes, kā arī aktualizēti vides jautājumi ilgtspējīgai attīstībai; uzlaboti akadēmiskie sasniegumi STEAM priekšmetos; paaugstinātas digitālās un svešvalodu kompetences; palielināta interese, individuālā motivācija un pašiniciatīva attiecībā uz darbībām, kas skar vidi un klimatu; veicināts starpkultūru dialogs, daudzvalodība; veicināta iekļaušanu skolēnu vidū. Pilnveidotas 21. gadsimtam nepieciešamās prasmes, tostarp, prasme......

Līdzdalības karuselis

Šā gada 15. jūnijā Gulbenes, Viļakas, Balvu un Smiltenes skolu pašpārvalžu jaunieši tikās Stāmerienas pilī uz projekta “Līdzdalības karuselis” Nr. 2020-3-LV02-KA347-003516 noslēguma pasākumu – Skolēnu pašpārvalžu forums. Pasākumā tika izvērtēta projektā gūtā pieredze un zināšanas. Kopīgā aktivitātē pašpārvalžu dalībnieki viens otram gatavoja un pasniedza pavisam īpašas dāvanas – apvienojoties nelielās grupās, jaunieši un dāvanu papīra rakstīja nākotnē īstenojamu projektu idejas, tad tās pasniedza kādam no projekta dalībniekiem. Tāpat  skolu pašpārvalžu pārstāvji prezentēja būtiskākās izmaiņas pašpārvaldes  darbā -izvirzītās funkcijas, uzdevumus, izvirzītos rīcības plāna mērķus, interesantākos nolikuma punktus. Šis bija lielisks, ieguldījumu sniedzošs projekts, kas ļāva jauniešiem kopīgi apzināties savas iespējas pašpārvaldes darbā, novērt jaunatnes darba nozīmi un vēl ciešāk sadarboties un gūt atbalstu no savas skolas administrācijas. Projekta koordinatore Aiga Sorokina..

Valoda vieno vai šķir

No 8. – 13. maijam Erasmus+  programmas Pamatdarbības Nr.2 (KA 2) stratēģisko skolu sadarbības partnerību projekts “Valoda vieno vai šķir” (Projekta nr. 2019-1-DK01-KA229-060179_6) silti un sirsnīgi atvadās Portugālē (Barcelos) secinot, ka valoda vieno, attālums nešķir, jo sirds siltumam un draudzībai robežu nav. Ir interesanti klausīties teikas un varoņstāstus, ir svarīgi izdziedāt vissvarīgāko dziesmu kopā ar draugiem, ir labi saprasties un tikt saprastam! Skolotāja Inguna Kudlāne: “Vēlos pateikties projekta komandai par iespēju iepazīt jauniešus no cita skatu punkta-  gan mūsu, gan pārējo valstu skolēnus. Ir izveidojušās atvērtākas attiecības ar jauniešiem, kļuvis plašāks redzesloks par citu Eiropas pilsoņu dzīvesveidu, tradīcijām un to izpratni, neizpalika draudzīgu attiecību veidošana. Man tā bija lieliska iespēja praktizēties angļu valodas pielietošanā, jo valodu esmu apguvusi kursos un pašmācības ceļā.” Dāvis Grabovskis uzver, ka “bija interesanti iepazīt citu tautu populārākās un simboliskākās dziesmas, saprast to svarīgumu nācijai un stāstu, ko dziesma slēpj. Man ļoti patika tūres pa pilsētām, jo iepazinu pilsētu stāstus, leģendas, senās ēkas un simbolismu. Īpaši atmiņā man palika Bragas katedrāle uz kalna, jo no turienes pavērās burvīgs skats uz pilsētu kalna pakājē un daudz, daudz tālāk. Mani pārsteidza portugāļu ekstrēmais braukšanas stils. Gustavs Stāvausis – Bērtiņš atzīst, ka, “piedaloties Erasmus+ projektā, es ieguvu jaunus draugus no......

Projekts “Līdzdalības karuselis”

Aprīļa mēnesī Smiltenes pašpārvaldes jaunieši tikās divos pasākumos – pirmajā diskutējot par pašpārvalžu uzdevumu un funkciju noteikšanu skolās un to ieviešanu praksē. Izskanēja idejas par to, kā varētu strādāt nākotnē. Jaunieši savās idejās dalījās ar skolas vadību un pašpārvaldes koordinatoru, izvērtēja līdz šim padarīto un izvirzīja prioritārās jomas nākotnei. Tika piedāvāts provizorisks pašpārvaldes modelis, ko ieviest nākotnē. Otrais pasākums bija veltīts ideālajam pašpārvaldes darba modelim un nolikumam. Paneļdiskusijas veidā pašpārvaldes dalībnieki un skolas administrācija diskutēja par pašpārvaldes pienākumiem, tiesībām un atbildību. Skolēnu pašpārvaldei maijā paredzēts pasākums “Kafija ar politiķiem”. Aktivitātes tiek īstenotas saskaņā ar JSPA līdzfinansēto projektu “Līdzdalības karuselis” Nr. 2020-3-LV02-KA347-003516. Teksts un foto: Aiga Sorokina..

Mazs bij’ tēva novadiņis, Bet diženi turējās!

No 24.04.- 29.04. ES “Erasmus+ programmas Pamatdarbības Nr. 2 (KA 2) stratēģisko skolu sadarbības partneru projekta “Valoda vieno vai šķir” (United or Divided by Language) (Nr. 2019-1-DK01-KA229-060179_6) skolēnu īstermiņa apmaiņas vizītes dalībnieku balsis pieskandināja Smilteni, Valmieru, Cēsis, pat Rīgu un Vecumniekus! Notikums Smiltenē (LV) bija veltīts Latvijas kultūras mantojumam – dainām, tautas dejām, dziesmām, Dziesmu un deju svētkiem, jo šīs unikālas vērtības ir arī visas Eiropas un UNESCO kopīgais mantojums. Nedēļas ievadā mājinieki stāstīja un rādīja viesiem par dainām, Krišjāni Baronu, dziesmu, deju svētku notikumus, tautas tērpiem un to valkāšanas tradīcijām. Viesiem bija iespēja pielaikot tautas tērpus un tajos fotografēties. Pārējās dienas tika veltītas praktiskam darbam – darbošanās ar folkloras materiāliem tos zīmējot, tulkojot, izdejojot, ejot rotaļās, lasot latviešu valodā… Nozīmīgākais- Eiropas apvienotā kora un deju kolektīva mēģinājumi, kur virsdiriģents Kārlis Sīmanis un deju virsvadītājas Elīzas Kauliņas vadībā tapa  priekšnesumi Galā koncertam. Vakari un pēcpusdienas, pateicoties mājinieku un viņu vecāku viesmīlībai un atsaucībai- izbraukumi, pikniki, pastaigas, svētku maltītes. Populārākā vieta, šķiet, bija mūsu skaistais Niedrāja ezers, populārākā “ persona”- ezis, kurš nu ceļo sociālajos tīklos, kā vēl viena unikāla radība, kas Latvijā sastopama savvaļā. Nedēļas noslēgums- Rīgā, Nacionālajā bibliotēkā, aplūkojot Dainu skapi un klausoties Rīgas Doma ērģeļu varenajā skanējuma. Ceļā......

“Kad esi Romā, dari, kā romieši!” (Sakāmvārds)

Eiropas Savienības “Erasmus+ programmas Pamatdarbības Nr. 2 (KA 2) stratēģisko skolu sadarbības partneru projekta “Valoda vieno vai šķir” (United or Divided by Language) (Nr. 2019-1-DK01-KA229-060179_6) dalībnieku kārtējā vizīte no 3.-8. aprīlim 5 Smiltenes vidusskolas skolēnus un 2 skolotājas aizveda uz Itālijas dienvidiem- tieši pusceļā starp Neapoli un Bari – Ariano Irpino. Projekta tēma šoreiz- parunas un sakāmvārdi – kopīgais un atšķirīgais tajos, spēja tos tulkot, atpazīt, pielietot. Ja jau Itālija, tad neiztika arī bez nacionālo ēdienu- slavenās Neapoles picas pagaršošanas, kā arī vēstures- Vezuva pakājē atrodošos Pompeju apmeklējuma. Dažas stundas 2 miljonu iedzīvotāju pilsētā Neapolē lika apzināties, cik zaļa un tīra ir mūsu pašu dzimtā zeme. Ričards: “Man visvairāk palicis atmiņā, kā Raffaele mācīja man itāļu valodu, bet es viņam – latviešu. Apguvu dažādas pieklājības frāzes, kuras arī izmantoju, sarunājoties ar vietējiem. Kāds laipns itālis pēc sasveicināšanās ar viņu pat sāka ar mani runāt itāļu valodā. Lai gan es neko daudz nesapratu, tas radīja patīkamu sajūtu un lika sajusties kā vietējam.” Diāna: “ERASMUS projekta ietvaros, braucot uz Itāliju, ieguvu lielu pieredzi komunikācijā ar cilvēkiem, kas runā citā valodā, nevis latviski. Ieguvu jaunus sarunu biedrus ne tikai no Itālijas, bet arī no citām valstīm – Dānijas, Beļģijas, Portugāles. Tiku pie iespējas......

Modernais Šekspīrs Andalūzijas gaumē

2022.gada 20. -27.februārī Smiltenes vidusskolas projekta dalībnieku komanda Eiropas Savienības Erasmus+ programmas Pamatdarbības Nr.2 (KA 2) stratēģisko skolu sadarbības partnerību projekta “Valoda vieno vai šķir” (United or Divided by Language) ietvaros viesojās Alhaurina el Grande vidusskolā Spānijas dienvidos. Nedēļas laikā skolēniem no Latvijas, Spānijas Portugāles, Beļģijas, Itālijas un Dānijas bija jāmācās kopā sadarboties un komunicēt, lai izveidotu vienotu darbu – video materiālu, kurā attēlotas kādas slavenas lugas sižets kopā ar kādu TV raidījumu. Skolēni veiksmīgi tika ar šo uzdevumu galā. Prezentācijās varējām vērot, piemēram, “Romeo un Džuljeta” apvienojumā ar TV seriālu “Narcos”, “Makbets” apvienojumā ar seriālu “Keeping up with Kardashians” seriālu utt. Dalībnieki uzdevumu vērtē kā radošuma izpausmju, valodas pilnvērtīgas pielietošanas un sadarbības prasmju pielietošanas uzdevumu, ko patika un bija interesanti veikt. (“Skatītājiem, skolotājām, arī patika…”) Mūsu vidusskolēni izpelnījās uzslavas par labām angļu valodas zināšanām, aktīvu līdzdalību un lielu ieinteresētību projektā kopumā. Nonākot citā vidē, skolēniem viss šķita interesants: daba, arhitektūra, kultūra un paradumi. Interesantas šķita novērotās atšķirības, piemēram, zaļu līdzenumu vietā pavērās brīnišķīgas kalnu ainavas, taču lielākais kontrasts bijis skola – tā pārsteigusi un ieguvusi vērtējumu – restes. Skola un pagalms iežogots, sēta un vārti tiek atvērti tikai no rīta 8.30 un pēcpusdienā 15.00, vai arī īpašos gadījumos kad tiek saņemta atļauja no......

WordPress Appliance - Powered by TurnKey Linux