Vidusskolēni tiešsaistē tiekas ar zinātniekiem

Smiltenes vidusskolas jaunieši šoruden bauda ekskluzīvu iespēju – tiešsaistes sarunas ar 19 izciliem dažādu jomu zinātniekiem. Lekcijas notiks līdz pat oktobra beigām. Jaunieši īpaši augstu novērtē to, ka zinātniekiem pēc lekcijām var uzdot jautājumus un dzirdētais ļauj  vairāk uzzināt par jomām, kuras vidusskolā izvēlējušies mācīties padziļināti.   Sarunu temati – digitālās ierīces un virtuālās spēles mūsdienu izglītībā, mākslīgais intelekts, augstu enerģijas daļiņu fizikas eksperimenti, dzīvnieku slimību izpēte mikroskopā un bez tā, bioūdeņraža iegūšana, darba vide un mēs, kultūras socioloģija, mākslīgais zirnekļu zīds, šķiedru optiskās tehnoloģijas datu pārraidei un ne tikai. Klausot sirds aicinājumam… Viena no zinātniecēm, ar kuriem jaunieši tikās pagājušajā nedēļā, – Smiltenes vidusskolas absolvente Liene Ozoliņa, tagad – Latvijas Kultūras akadēmijas asociētā profesore un Zinātniskās pētniecības centra vadošā pētniece. Viņas lekcijas temats – Politikas un kultūras socioloģija. Lienes pētnieciskās intereses saistītas ar neoliberālisma reformām Latvijā, politikas un ētikas attiecībām neoliberālās sabiedrībās, postsociālisma politiku un kultūru, kā arī etnogrāfiskajām metodēm sociālajās zinātnēs. Viņas publikācijas lasāmas starptautiskajos izdevumos: “British Journal of Sociology, “Slavic Review”, “East European Politic and Societies” un “Journal of Baltic Studies”. 2019. gadā Liene saņēma Viļa Vītola balvu par labāko “Journal of Baltic Studies”  publikāciju šajā gadā. “Smiltenē vairs neiznāk paviesoties tik bieži kā agrāk, bet bija......

Vidzemes JĢS jaunā sezona

Smiltenes vidusskolas skolēni arī šajā mācību gadā virtuāli turpina apmeklēt Vidzemes Jauno ģeogrāfu skolu. 9.d klases skolniece Jasmīna Pakalne, kura šovasar Eiropas ģeogrāfijas olimpiādē nopelnīja bronzas medaļu, jauno ģeogrāfu pirmajā tikšanās reizē izcīnīja pirmo vietu astoto devīto klašu grupā, bet 7.b klases skolnieks Pauls Grabovskis – otro vietu sesto septīto klašu grupā. Absolūtā uzvarētāja titulu Vidzemē šoreiz saņēma divi dalībnieki – Jasmīna Pakalne (Smiltenes vidusskola) un Artūrs Supe (Cēsu Valsts ģimnāzija), kuri ieguva vienādu punktu skaitu. “Līdz jaunajam gadam plānotas trīs nodarbības un tikpat arī otrajā mācību pusgadā,” informē Smiltenes novada ģeogrāfijas skolotāju metodiskās apvienības vadītāja Inguna Rulle. “Nodarbības notiks attālināti.” Pirmā – Latvijai veltītā nodarbība, kas notika 9.oktobrī, īpaša ar to, ka tajā piedalījās un savstarpēji sacentās jaunie ģeogrāfi no visas Latvijas. Noslēgumā katra Jauno ģeogrāfu skola noteica sava reģiona labākos dalībniekus. Priecājamies par jauniešu panākumiem un vēlam visiem skolēniem veiksmīgu jauno ģeogrāfu skolas sezonu! Esiet aktīvi un piedalieties! Uz tikšanos Atklātajā ģeogrāfijas olimpiādē!..

Lai skaists un radošs skolēnu brīvlaiks!

3.b klases skolēni šo nedēļu aizvadīja karantīnā. Lai bērni vairāk laika pavadītu ārā, svaigā gaisā, skolotāja Inta Purgale viņus vizuālajā mākslā rosināja no dabas materiāliem izveidot mandalas. Eksperimentējot un radoši darbojoties, tapa daudz brīnišķīgu mākslas darbu, kuru Ievas Dreimanes tētis apkopoja skaistā video. Lai tas priecē un iedvesmo arī Jūs visus skolēnu brīvlaikā!  ..

Diena bez matemātikas nav nekāda diena.

Divas dienas pirms brīvlaika Smiltenes vidusskolas visās 7. klasēs tika organizētas matemātiskās aktivitātes. Šo aktivitāšu mērķis bija veidot skolēniem priekšstatu par to, ka matemātika ir sastopama mūsu ikdienā ik uz soļa. Skolēni mērīja, cik lielā leņķī ir jāatver klases durvis, lai tajā varētu ērti ieiet. Mērīja un risināja, cik km jānobrauc un cik ilgs laiks nepieciešams, lai dotos no Smiltenes uz Madridi ar auto. Skolēni veidoja savu matemātisko darbību pulksteni, no trijstūriem mēģināja izveidot taisnstūri, kā arī domāja, kā jāsarindo cipari četrciparu skaitļos, lai iegūtā starpība būtu vismazākā. Skolēnu atziņas par šīm matemātiskajām aktivitātēm: Kārlis 7.a klase: Man vislabāk patika matemātisko darbību pulkstenis. Šīs aktivitātes bija foršas un interesantas. Sandra 7.a klase: Man vislabāk patika ar cirkuli zīmēt puķes, jo tas bija interesanti. Es iemācījos, kā var izmērīt durvju leņķi. Estere 7.b klase: Man vislabāk patika pulksteņa uzdevums, jo varēja padomāt par matemātiskajām izteiksmēm. Arno 7.b klase: Man vislabāk patika durvju leņķa mērīšanas uzdevums, jo tas bija interesants. Veicot šīs aktivitātes, es iemācījos sadarboties ar komandas biedriem. Emīls 7.b klase: Man vislabāk patika „puķītes” uzdevums, jo man patīk strādāt ar cirkuli. Manuprāt, šīs aktivitātes bija daudz interesantākas, nekā biju domājis. Teksts: M.Konstante, S.Veigule..

Arī skolēnu rudens brīvlaikā būs jāveic rutīnas skrīnings pēc ierastā skolas grafika

Informācija no Izglītības un zinātnes ministrijas facebook lapas. Latvijā ir augsti Covid-19 saslimšanas rādītāji. Lai skolās atgriezties būtu droši, arī skolēnu rudens brīvlaikā būs jāveic rutīnas skrīnings pēc ierastā skolas grafika. Skolās varēs atgriezties tikai ar negatīvu testa rezultātu. Atceramies par drošības pasākumiem brīvlaikā un atgriežamies skolā atpūtušies un veseli! ej.uz/ssx1..

Aicinām vecākus un skolēnus ļoti rūpīgi izvērtēt nepieciešamību brīvlaikā doties ekskursijās vai ceļojumos.

Informācija no Izglītības un zinātnes ministrijas facebook lapas. Tuvojas skolēnu rudens brīvdienas, kas šogad Latvijas skolās noteiktas no 18. līdz 22.oktobrim. Tā kā valstī ir izsludināta ārkārtējā situācija, aicinām vecākus un skolēnus ļoti rūpīgi izvērtēt nepieciešamību brīvlaikā doties ekskursijās vai ceļojumos. ej.uz/skolenubrivlaikam..

Mācību procesa organizēšana

Informācija no https://covid19.gov.lv Ņemot vērā izglītības klātienes procesa nozīmi bērnu attīstībā, ārkārtējās situācijas laikā skolēni turpinās apmeklēt skolu klātienē. Vienlaikus jāuzsver, ka ļoti būtiski ir ievērot drošas sadzīves principus: higiēna, distancēšanās, telpu vēdināšana, pareiza maskas lietošana.  Masku lietošana Izglītības procesa īstenošanā telpās tiek lietotas sejas maskas. Sejas masku var nelietot: bērns līdz septiņu gadu vecumam, kā arī izglītojamie, kuri apmeklē pirmsskolas izglītības iestādi; ja tas nav iespējams logopēdijas nodarbībā specifiska vingrinājuma izpildei; persona ar acīmredzamiem kustību traucējumiem vai psihiskās veselības traucējumiem, kuru dēļ tai trūkst spēju vai iemaņu lietot sejas masku; fizisko aktivitāšu un sporta treniņu laikā un sportisti fizisko aktivitāšu laikā sporta pasākumos. Minētais izņēmums ir attiecināms uz jebkura veida fiziskajām nodarbībām un  nodarbošanos ar sportu (tai skaitā amatieru sportu un fiziskajām aktivitātēm veselības saglabāšanai un uzlabošanai); mūzikas instrumentu spēles, vokālās mākslas un dejas procesā. Mācību process 1.-12. klasēm Mācību process notiek klātienē. Telpās masku lietošana ir obligāta. Skolēni var piedalīties mācībās ar derīgu vakcinācijas vai pārslimošanas sertifikātu, vai ar negatīvu Covid-19 testu. Skolēnu regulāra testēšana notiek pēc SPKC noteikta algoritma. Ja SPKC konstatējis izglītības iestādē ļoti augstu Covid-19 infekcijas izplatības risku, triju dienu laikā tiek pārtraukta izglītības iestādes darbība klātienē. Darbinieki var piedalīties izglītības procesā ar sadarbspējīgu vakcinācijas vai......

WordPress Appliance - Powered by TurnKey Linux