Vitamīni apvienotajā bioloģijas, mājturības un tehnoloģiju un vizuālās mākslas stundā
- Autors: Dace Ciekure
- Sadaļa: 5.-9.klases, Jaunumi, Kompetenču pieeja mācību saturā
Smiltenes vidusskolā par ierastu praksi jau kļuvušas sadarbības stundas – 2 skolotāju vadībā skolēni apgūst vairāku mācību priekšmetu vielu; un šāda stunda notika arī 2. februārī 9. c klasē.
Skolotāju Līgas Kaupes un Annas Lavrinovičas kopīgi vadītajā stundā skolēni uzzināja, cik nepieciešami ir katras grupas vitamīni, lai organisms funkcionētu un attīstītos, kuros pārtikas produktos to visvairāk. Skolēni, strādājot grupās, sprieda par to, kā pareizi sagatavot un uzturā lietot dārzeņus, lai vitamīni tajos saglabātos pēc iespējas vairāk, pamatoja savu viedokli, bet, ja bija kļūdījušies, skolotājas piedāvāja iepazīties ar informāciju un izdarīt secinājumus.
Pēc tam skolēni, iepazīstoties ar nosacījumiem, kas ir laba reklāma, veidoja atraktīvu, uzmanību piesaistošu reklāmu par vienas grupas vitamīniem un prezentēja savu darbu.
Stundas beigās skolēniem bija iespēja veikt pašnovērtējumu, vērtēt citu grupu paveikto un uzņemt vitamīnus, cienājoties ar skolotāju pašu audzētajiem burkāniem un purvā salasītajām dzērvenēm.
Dodoties jau uz nākamo stundu, izskanēja skolēnu vērtējums: „Skolotājas, paldies par stundu; daudz uzzināju; patika; bija ļoti interesanti!”