Lai stiprinātu veselību un imunitāti

ginta

“Aktīvas kustības svaigā gaisā, sabalansēts darba un atpūtas režīms, veselīgs, mājās gatavots ēdiens, 8 – 10 stunda miega – ja to sev un bērniem nodrošināsiet, tad arī speciālistu galvenie ieteikumi, kā stiprināt veselību un imunitāti būs ievēroti,” uzskata Smiltenes vidusskolas medmāsa Ginta Rudzīte.

“Tāpat skolēniem iesaku regulāri izpildīt sporta stundās uzdoto, jo arī šie uzdevumi galvenokārt domāti, lai pēc darba pie datora nodrošinātu vajadzīgās kustības.

Ilgstoša sēdēšana, tāpat kā jebkura statiska poza ir kaitīga veselībai, jo rada dažādus nevēlamus sasprindzinājumus.

Pievērsiet vērību, vai jūsu darba vieta iekārtota atbilstoši ergonomikas principiem.

Strādājot pie datora:

  • mugurai jābūt ērti atbalstītai pret krēsla atzveltni,
  • arī elkoņiem un delmiem jābūt ērti atbalstītiem,
  • gūžām un ceļiem jābūt apmēram 90 grādu leņķī,
  • jānodrošina atbilstošs apgaismojums (kreisajā pusē),
  • ieteicamais attālums no acīm līdz monitora centram – 50 – 70 cm

Lai strādājot neaizmirstu par izkustēšanos, varat izmantot telefona uzstādījumu, kas ik pēc 40 minūtēm atgādinās, ka pienācis starpbrīdis – laiks piecelties, atgulties un pavingrot, pastaigāties, paskriet vai pavingrot.

Lielisks veids, kā aktīvi atpūsties – āra spēles ar bumbu. Tikai šobrīd tas jādara šaurā ģimenes lokā, no pārējiem stingri ievērojot valstī noteikto 2 m distanci.”

Teksts: Baiba Vahere, foto: no Gintas Rudzītes personiskā arhīva

 

Blog Attachment