LUGAS ATDZĪVOŠANĀS LATVIEŠU VALODAS STUNDĀ

IMG_6228

11.aprīlī skolotāja Sarmīte Rīdere kopā ar 10. B klases skolēniem piedāvāja iespēju skolotājiem vērot un savstarpēji mācīties, kā latviešu valodas stundā organizēt dziļo mācīšanos un prasmi domāt.

Skolēni analizēja literāru darbu – Rūdolfa Blaumaņa lugu “Indrāni”. Jaunieši iedziļinājās lugas varoņu rīcībā un motivācijā, vērtēja  to un pamatoja savus spriedumus ar faktiem no lugas. Tika meklēti argumenti, kas lugas varoņu rīcību attaisno un apsūdz. Stundas gaitā likās, ka luga ir atdzīvojusies, ka klasē ienāks Indrānu tēvs, māte un dēli, lai stāstītu, kas reiz īsti notika “Indrānu” mājās.
Interesanti bija analizēt 20. gadsimta varoņu rīcību ar šodienas – 21. gadsmita jaunieša  acīm. Skolēni  domāja par neviennozīmīgām situācijām, ar kurām saskārās tā laika cilvēki, piemēram, vai cilvēka rīcību vairāk ietekmē likuma normas vai tradīcijas; vai trūkums un nabadzība, kas piedzīvota bērnībā, ļauj vēlāk pārkāpt morāles vērtības, lai varētu dzīvot labklājīgi; vai vecāki ir atbildīgi par to, kā rīkojas viņu bērni?
Stunda apliecināja skolotājas prasmi mācību saturu saistīt ar reālo dzīvi, rosināt skolēnus domāt un analizēt.

Blog Attachment
WordPress Appliance - Powered by TurnKey Linux