VIDZEMES AUGSTSKOLAS PASNIEDZĒJI ROSINA MEKLĒT JAUNAS IDEJAS

foto

25. janvārī Smiltenes vidusskolas 10. klašu skolēni mācījās informācijas vadības prasmes, veidojot pētniecisko darbu. 10.klašu skolēni šobrīd veic pirmos soļus pētniecisko darbu izstrādē – izvēlās jomu, kurā veikt pētījumu, kopā ar darbu vadītājiem precizē tēmu, formulē pētāmo problēmu un plāno veicamos uzdevumus. Tāpēc nodarbības pētījuma plānošanā bija īpaši aktuālas un praktiski noderīgas. Nodarbības notika projekta Nr.8.3.5.0/16/I/001 “Karjeras atbalsts vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs” ietvaros.
Nodarbības vadīja Vidzemes Augstskolas lektore, HESPI pētniece Linda Veliverronena un Vidzemes Augstskolas Tūrisma un atpūtas virziena direktors, lektors Ilgvars Ābols. Pasniedzēju vadībā skolēni tika iedrošināti būt radošiem pētāmo tēmu izvēlē, piedāvāt idejas, kas aktuālas jauniešiem un vietējai sabiedrībai. Pasniedzēji rosināja domāt un raudzīties plašāk, lai pētījums būtu noderīgs un interesants pašiem tā veicējiem.
Izvērtējumos skolēni raksta:

  • Iemācījos formulēt tēmu, izvirzīt mērķi, kas sasniedzams.
  • Uzzināju, kādas ir visbiežāk pieļautās kļūdas pētnieciskajos darbos un sapratu, ko darīt, lai tās nepieļautu.
  • Man patika šīs nodarbības.
  • Patiešām noderīga nodarbība, mācīja formulēt tematu. Patika, ka pasniedzēji bija izpalīdzīgi un paskaidroja, kā nepieļaut muļķīgas kļūdas.
  • Iemācījos, ka informācija ir jāpārbauda, ka visam nevar uzticēties, ka arī “pētījumi” tāpat kā viltus ziņas var būt nepatiesi un maldinoši.
  • Visvairāk patika, ka paši varējām izvēlēties tēmas. Es ieguvu ideju savam pētījumam.
  • Sapratu, ka pētnieciskā darba tēma ir jāsašaurina, lai nav pārāk izplūdusi un vispārīga.
  • Priecājos, ka esmu uz pareizā ceļa.
  • Izrādās, ka daži vārdi ir nodevīgi un tos labāk neizmantot darbā, piemēram, es, interesanti, populārs.
  • Iemācījos, kā sākt darbu un kur smelties informāciju.
  • Sapratu, kā pareizi veikt darbu, tagad nepieļaušu mazas muļķīgas kļūdas.
WordPress Appliance - Powered by TurnKey Linux