Mūzika palīdz apgūt vārdšķiras

arta_inta1

11.decembrī 4.b klases skolēniem latviešu valoda kopā ar mūziku skolotāju Artas Egles un Intas Purgales vadībā bija eksperiments.. Interesanti bija klausīties dziesmu un sadarbojoties ar klasesbiedru, saklausīt un sašķirot vārdus pēc vārdšķirām. Melodiju raksturot tikai ar īpašības vārdiem. Skanot mierīgai, lēnai mūzikai, to saistīt tikai ar lietvārdiem. Pavisam savādākam skaņdarbam skanot, domāt ar kādiem darbības vārdiem to raksturot. Pārsteigums bija skolēniem, kuri nosakot mūziku raksturojošus vārdus, izvēlējās ļoti līdzīgus īstajam skaņdarba nosaukumam. Stundas izskaņā katrs izvēlējās kādu savu rakstīto vārdu, samainījās ar klasesbiedru un atrada klasē atbilstošo vārdšķiru staciju. Arī pats novērtēja, cik čakli stundā darbojies. Sadarbības stunda deva jaunas zināšanas, nostiprināja esošās, neizpalika arī pozitīvas emocijas. Apgūstot kompetenču pieeju mācību procesā, ieguvēji ir gan skolēni, gan pedagogi.

Inta Purgale,  Arta Egle

WordPress Appliance - Powered by TurnKey Linux