Sadarbības stunda mājturībā un latviešu valodā

st18

Pagatavot sviestmaizi prot gandrīz visi, bet – precīzi formulēt un uzrakstīt recepti? – Pietiek atvērt kādu no interneta portāliem un atbilde ilgi nebūs jāmeklē… Lai no šādiem pārpratumiem izvairītos, Smiltenes vidusskolas 5. c klases skolēni atklātajā sadarbības stundā mājturībā un latviešu valodā šodien mācījās precīzi uzrakstīt receptes un pēc tām skaisti uzsmērēt sviestmaizes.

Vispirms bērni noskatījās ģimenisku videomateriālu, kurā redzēja, kādi pārpratumi var rasties arī visikdienišķākajās situācijās, ja neprot precīzi formulēt domas… Pēc tam skolotājas iepazīstināja ar dažādiem sviestmaižu veidiem un visi ķērās pie darba.
Mājturības skolotājai Ilmai Sīmanei un latviešu valodas skolotājai Inesei Lipstokai tā bija pirmā kopīgā sadarbības stunda. “Tematu izvēlējāmies viegli – 5.klašu skolēniem saskaņā ar mācību programmu mājturībā ir paredzēta mācību stunda par brokastu pagatavošanu,” stāsta Ilma Sīmane. “Konkrētajā mācību vidē kaut ko vārīt būtu sarežģīti, tāpēc gatavojām sviestmaizes. Tās arī ir viens no bērnu iecienītākajiem brokastu ēdieniem…”
“Gribējām skolēniem dot iespēju darboties komandā, tāpēc mazliet ilgāk nācās padomāt, kādus konkrētajā situācijā deleģēt uzdevumus,” atzīst Ilma Lipstoka, kurai ir ne vien bagāta latviešu valodas, bet arī mājturības skolotājas pieredze. “Beigās izlēmām, ka vispirms katrs uzrakstīs savu recepti, ko iedos solabiedram, kuram pēc tās jāpagatavo sviestmaize.”
Skolēnu atziņas pēc mācību stundas:

  • bija interesanti;
  • iemācījāmies gatavot sviestmaizes ar “gurķa smaidiņu”;
  • jācenšas rakstīt glītāk, jo dažās receptēs rakstīto bija grūti salasīt…

Baiba Vahere

WordPress Appliance - Powered by TurnKey Linux