Metodiskais darbs
METODISKĀ PADOME
METODISKĀS GRUPAS
VALODU JOMA
- Sarmīte Rīdere (vadītāja)
- Aiga Sorokina (vadītāja)
- Iveta Krūmiņa
- Regīna Melzoba
- Tatjana Vovere
- Jana Vīksna
- Inese Lipstoka
- Ārija Veitmane
- Janīna Ķergalve
- Elita Babra
- Gundega Upeniece
- Sanita Cīrule
- Inga Lapiņa
- Jeļena Dombrovska
- Regīna Zariņa
- Simona Zariņa
- Antra Alksne
SOCIĀLĀ UN PILSONISKĀ JOMA
- Jeļena Dombrovska (vadītāja)
- Daina Zelmene
- Ingūna Rulle
- Madara Kronberga
- Iveta Šmulāne
KULTŪRAS IZPRATNES UN PAŠIZPAUSMES MĀKSLĀ JOMA
- Solvita Posse (vadītāja)
- Dace Rudzīte
- Eva Uldriķe
- Aigars Apinis
- Ilva Dūmiņa
- Krūmiņa Iveta
- Tatjana Vovere
- Sarmīte Rīdere
- Jana Vīksna
MATEMĀTIKAS JOMA
- Līga Zālīte (vadītāja)
- Sandra Pakule
- Vera Rācene
- Ilga Ozoliņa
- Ilma Reimane
- Signe Veigule
- Antra Alksne
- Regīna Zariņa
TEHNOLOĢIJU JOMA
- Sandra Pakule (vadītāja)
- Līga Kaupe (vadītāja)
- Ilma Reimane
- Andrejs Miķis
- Ilma Sīmane
- Didzis Gaismiņš
- Andris Karlsons
- Vera Rācene
- Vita Leite
- Varis Kondratjevs
- Mārtiņš Bērziņš
DABASZINĀTŅU JOMA
- Ilma Reimane (vadītāja)
- Andrejs Miķis
- Ingūna Rulle
- Inga Zariņa
- Jānis Celmiņš
- Madara Kronberga
- Linda Sausā
- Lolita Bāliņa
VESELĪBA UN FIZISKĀ AKTIVITĀTE
- Jurģis Jurka (vadītājs)
- Edgars Jansons
- Zanda Beitika
- Laila Cīrule
SĀKUMSKOLA
- Vija Sokolova (vadītāja)
- Antra Alksne
- Anita Žeļezkina
- Diāna Kokarēviča
- Inita Marksa
- Elita Stieģele
- Maija Cinkus
- Līga Osma
- Sintija Grišjāne
- Inta Purgale
- Regīna Zariņa
- Evija Žūkure
- Inga Lapiņa
- Vita Leite
- Laila Cīrule
- Sigita Zariņa
- Eva Uldriķe
- Inese Raiskuma
- Simona Zariņa
- Līga Veģere
- Sanita Ceriņa
- Ligita Garsele – Aleksejeva
Zināšanas par lielumu attiecībām palīdz izprast cilvēka ķermeņa proporcijas
Smiltenes vidusskolā jau otro gadu tiek realizēts kompetencēs balstīts izglītības saturs, tādēļ svarīga ir skolotāju savstarpējā mācīšanās. 3. oktobrī 6.a klasē notika atklātā stunda matemātikā, kuru vadīja skolotāja M. Konstante. Stundas mērķis bija pilnveidot skolēnu prasmes noteikt attiecības starp dažādām ķermeņa daļām, darbojoties praktiski – mērot ar mērlenti un izdarot dažādus secinājumus. Tādējādi skolotāja demonstrēja veiksmīgas sadarbības iespējas pāros. Pēc stundas skolēni atzina, ka stunda bijusi ļoti saistoša, tā pagājusi ātri. Stundas laikā skolēniem vislabāk patikusi precīzā mērīšana un ķermeņa daļu proprciju noteikšana. ..
- Autors: Dace Ciekure
- Sadaļa: 5.-9.klases, Jaunumi, Kompetenču pieeja mācību saturā, Metodiskais darbs
Smiltenes vidusskola reitingā, kas mēra centralizēto eksāmenu rezultātus, šogad augstajā 69.vietā
Smiltenes vidusskola reitingā, kas mēra centralizēto eksāmenu rezultātus 12.klasē 2017./2018.m.g., šogad augstajā 69.vietā. 100 labāko skolu topā esam ierindojušies starp valsts ģimnāzijām, pilsētu ģimnāzijām un vidusskolām. Kopumā aiz Smiltenes vidusskolas ir palikušas vismaz 230 skolas, jo skolu, kurās tiek īstenota kāda no vidējās izglītības programmām, kopskaits Latvijā ir virs 300. Veidojot skolu topu, atsevišķi tiek skatīta katra mācību iestāde un tās audzēkņu iegūtais vidējais vērtējums katrā no vismaz pieciem valsts pārbaudījumiem 12. klasēm, savukārt pēc tam tiek aprēķināts visu eksāmenu vidējais vērtējums šai skolai, un rezultāts arī nosaka vietu reitingā. Sakām paldies ikvienam skolotājam, kā arī nu jau skolas absolventiem par ieguldīto darbu, sagatavojoties eksāmeniem! 100 labākās Latvijas skolas (NRA tops): RTU inženierzinātņu vidusskola Rīgas Valsts 1. ģimnāzija Rīgas Valsts 2. ģimnāzija Āgenskalna Valsts ģimnāzija Rēzeknes 5. vidusskola Rīgas Valsts 3. ģimnāzija Dobeles Valsts ģimnāzija Rēzeknes valsts poļu ģimnāzija Rēzeknes Valsts 1. ģimnāzija Rīgas Lietuviešu vidusskola Ādažu vidusskola Rīgas 64. vidusskola Jelgavas Spīdolas ģimnāzija Ventspils Valsts 1. ģimnāzija Rīgas Centra humanitārā vidusskola Salas vidusskola Rīgas Franču licejs Balvu Valsts ģimnāzija Jāņa Eglīša Preiļu Valsts ģimnāzija Daugavpils Krievu vidusskola – licejs Cēsu Valsts ģimnāzija Siguldas Valsts ģimnāzija Jēkabpils Valsts ģimnāzija Daugavpils Valsts ģimnāzija Saldus novada pašvaldības Druvas vidusskola Ventspils 4. vidusskola......
- Autors: Dace Ciekure
- Sadaļa: Jaunumi, Metodiskais darbs, Sasniegumi, Vidusskola
Skolotāji plāno nākamajā mācību gadā sasniedzamos mērķus un rīcības
Augusta beigās spraigā un radošā gaisotnē skolotāji tikās skolā, lai izvērtētu savu darbu iepriekšējā mācību gadā, kā arī plānotu nākamajā gadā sasniedzamos mērķus un rīcību. Esam vienojušies par kārtību, kādā tiks organizēta jauno mācību priekšmetu tematu apguve, kā arī izskatījuši galvenās vērtības, kas iekļaujamas mācību un audzināšanas procesā. Šajā ziņā īpaši pārsteigumi netika piedzīvoti, jo, kā atzīst gan skolēnu vecāki, gan skolotāji, būtiska nozīme ir atbildībai par savu veikumu un rīcību dažādās situācijās...
- Autors: Dace Ciekure
- Sadaļa: Metodiskais darbs
Aizvadīts projekta “Kompetenču pieeja mācību saturā” pirmais gads
Šinī mācību gadā skola iesaistījās Valsts izglītības satura centra projekta “Kompetenču pieeja mācību saturā” ieviešanā. Projekta ietvaros esam izveidojuši skolotāju grupas pirmsskolas, pamatskolas un vidusskolas posmos. Projektā iesaistītie skolotāji piedalījušies apmācību semināros, konferencēs, diskusijās un pieredzes apmaiņas semināros. Projekta idejas ieviestas visas skolas mērogā, aktivitātēs iesaistot arī pārējos kolēģus. Jaunā pieeja paredz daudz plašāku skolotāju sadarbību gan viena mācību priekšmeta, gan dažādu mācību priekšmetu skolotāju starpā, tāpēc aizvadītajā mācību gadā viena no metodiskā darba prioritātēm bija starpdisciplināras pieejas īstenošana mācību procesā. Šāda pieeja prasīja pārskatīt tās satura jomas, kurās saskaras dažādi mācību priekšmeti, izplānot, kā novērst mācību satura dublēšanos un kā stundās mācīto sasaistīt ar reālās dzīves situācijām. Rezultātā tika novadītas aizraujošas mācību stundas par to, kā ķīmijas zināšanas izmantot, lai novērtētu enerģijas dzērienu lietderīgumu, kā matemātikā apgūto par mērogiem pielietot ģeogrāfijā, kā informātikas stundās uzburt latvju rakstus, kā matemātikas formulas likt lietā, veidojot praktiskus darbus mājturībā un tehnoloģijās u.c. Skolotāju kopīgi vadītās stundas saņēma augstu skolēnu vērtējumu, viņi norādīja, ka šāda pieeja nodrošināja īpašu attieksmi, bija iespējams saņemt atbalstu no diviem skolotājiem un bija prieks sadarboties ar citiem skolēniem. Otrs metodiskā darba virziens bija domāšanas prasmju attīstīšana visos mācību priekšmetos. Argumentēšana un faktu izmantošana viedokļa pamatošanai bija atslēgas vārdi......
- Autors: Dace Ciekure
- Sadaļa: Jaunumi, Kompetenču pieeja mācību saturā, Metodiskais darbs
Jaunā mācību satura ieviešanas izvērtējums
16.maijā skolotāju komanda Valmierā projekta “Kompetenču pieeja mācību saturā” ieviešanas seminārā prezentēja skolas paveikto jaunā izglītības satura ieviešanā. Skolas izvēlētais darba virziens šinī mācību gadā ir domāšanas un radošuma prasmju attīstīšana. Par domāšanas prasmēm notikušas skolotāju mācības, skolotāji plānojuši un vadījuši mācību stundas, notikusi sadarbība starp dažādu mācību priekšmetu skolotājiem. Valmierā skolotāju pārstāvji iepazīstināja ar labās prakses piemēriem skolā un diskutēja ar citu skolu pārstāvjiem, kā veiksmīgāk īstenot pārmaiņas, kas balstītas kompetenču pieejā. Īpaša interese pasākuma dalībniekiem bija par skolotāju vadītajām stundām, kurās skolēni vienlaicīgi apguva dažādu mācību priekšmetu saturu. Seminārs deva jaunas ierosmes darbam nākamajā mācību gadā...
- Autors: Dace Ciekure
- Sadaļa: Jaunumi, Kompetenču pieeja mācību saturā, Metodiskais darbs