Pašu radītas izjūtu ainavas

9.a klasē  notika starpdisciplināra mācību stunda literatūrā un vizuālajā mākslā.  Literatūras stundā skolotājas Līga Kaupe un Jana Vīksna rosināja skolēnus attīstīt tēlaino domāšanu un pašizpausmes prasmes. Pēc latviešu gleznotāja Ulda Zemzara miniatūru „Izjūtu ainavas” iepazīšanas skolēni patstāvīgi sacerēja miniatūru un to ilustrēja, dodot savam darbam izvēlēto emocionālo noskaņu, piemēram, prieku vai bēdas, optimismu vai dusmas. Uzdevumu sarežģītāku padarīja struktūras, tas ir, noteiktu vārdu, iesaistījums tekstā. Pāru darbā skolēni iepazina un vērtēja viens otra padarīto, sniedza atgriezenisko saiti. Drosmīgākie savas miniatūras nolasīja. Katrs varēja iejusties mākslinieka lomā. L.Kaupe un J.Vīksna  ..

10. klašu skolēni prezentē biznesa plānus

Biznesa idejas ir zelta vērtībā, bet 10.a un 10.b klases skolēni nav skopi… Jo vēl tikai mācās un kopīgās diskusijās bieži rodas vēl labākas idejas… Biznesa plānu prezentācija notika atklātajās stundās ekonomikā.  Jaunieši vienlaikus ar biznesa plāniem prezentēja arī zināšanas ekonomikā, grāmatvedībā, izpratni par bilances sastādīšanu, dažādām uzņēmējdarbības formām, kredītiem un mārketingu. “Vidusskolēni, kurus interesē ekonomika un uzņēmējdarbība, var arī iesaistīties projektā “Esi līderis”, kas piedāvā dažādas aktivitātes padziļinātai ekonomikas apguvei,” informē ekonomikas skolotāja Evita Eglīte, kura pēc izglītības ir ekonomiste, daudzus gadus sadarbojusies ar augstskolu studentiem, bet tagad no sirds priecājas par iespēju dalīties zināšanās ar vidusskolēniem. “Jaunieši projekta “Esi līderis!” ietvaros iepazīstas ar uzņēmējdarbības pamatiem, lietišķo etiķeti, lietvedību, menedžmentu, grāmatvedības pamatiem, likumdošanu un citām būtiskām zināšanām, kas svarīgas, domājot par savu uzņēmumu. Mums ir bijušas arī tikšanās ar jaunajiem uzņēmējiem, kuri dalījušies pieredzē par uzņēmējdarbības uzsākšanu,” stāsta skolotāja Eglīte. Jauniešu sapņi ir lieli un skaisti. Ja viss notiks, kā iecerēts, tad jau pavisam drīz Latvijā būs vairāki, smilteniešu dibināti uzņēmumi: fitnesa klubs Jūrmalā, veterinārā klīnika, degvielas uzpildes stacija, vegānu/ veģetāru ēdienu kafejnīca, peintbola parks, jauna tēju ražotne, uzņēmumi, kuros varēs individuāli pilnveidot meistarību basketbolā, fotografēšanā, kā arī uzņēmumi, kas piedāvās dažādus, visiem vajadzīgus pakalpojumus. Un ne tikai… Saskaņā......

Sadarbības stunda mājturībā un latviešu valodā

Pagatavot sviestmaizi prot gandrīz visi, bet – precīzi formulēt un uzrakstīt recepti? – Pietiek atvērt kādu no interneta portāliem un atbilde ilgi nebūs jāmeklē… Lai no šādiem pārpratumiem izvairītos, Smiltenes vidusskolas 5. c klases skolēni atklātajā sadarbības stundā mājturībā un latviešu valodā šodien mācījās precīzi uzrakstīt receptes un pēc tām skaisti uzsmērēt sviestmaizes. Vispirms bērni noskatījās ģimenisku videomateriālu, kurā redzēja, kādi pārpratumi var rasties arī visikdienišķākajās situācijās, ja neprot precīzi formulēt domas… Pēc tam skolotājas iepazīstināja ar dažādiem sviestmaižu veidiem un visi ķērās pie darba. Mājturības skolotājai Ilmai Sīmanei un latviešu valodas skolotājai Inesei Lipstokai tā bija pirmā kopīgā sadarbības stunda. “Tematu izvēlējāmies viegli – 5.klašu skolēniem saskaņā ar mācību programmu mājturībā ir paredzēta mācību stunda par brokastu pagatavošanu,” stāsta Ilma Sīmane. “Konkrētajā mācību vidē kaut ko vārīt būtu sarežģīti, tāpēc gatavojām sviestmaizes. Tās arī ir viens no bērnu iecienītākajiem brokastu ēdieniem…” “Gribējām skolēniem dot iespēju darboties komandā, tāpēc mazliet ilgāk nācās padomāt, kādus konkrētajā situācijā deleģēt uzdevumus,” atzīst Ilma Lipstoka, kurai ir ne vien bagāta latviešu valodas, bet arī mājturības skolotājas pieredze. “Beigās izlēmām, ka vispirms katrs uzrakstīs savu recepti, ko iedos solabiedram, kuram pēc tās jāpagatavo sviestmaize.” Skolēnu atziņas pēc mācību stundas: bija interesanti; iemācījāmies gatavot sviestmaizes ar......

Sadarbības stunda par naudu kā valsts identitātes un patstāvības simbolu

Otrdienas, 20. novembra rīts 4.a klases skolēniem iesākās neierasti. Sociālo zinību stunda notika datorklasē. To vadīja audzinātāja Sintija Grišjāne un datorskolotāja Vita Leite. Sadarbība sākumsskolas klašu skolotāju starpā ir bieži novērota parādība, tomēr tas, ka vienu stundu vada vairāki pedagogi, gan ir jaunums. Stundu vēroja ciemiņi – skolotājas Valija Rupaine un Inese Raiskuma. Stundas tēma: nauda – valsts identitātes un patstāvības simbols. Šī bija pirmā no vairāku stundu cikla. Stunda iesākās ar tās mērķa un sasniedzamo rezultātu noskaidrošanas. Bērni bija gatavojušies mājās – sameklējuši un noskaidrojuši, kādas naudas zīmes ir viņu ģimenes krājumos. Tās nevarēja būt šobrīd Latvijā lietotā nauda. Grupu darba laikā pārējie skolēni uzzināja, kā sauc katru naudas zīmi vai monētu un no kuras valsts tā ir. Nākošajā uzdevumā bērniem bija jāsaprot, ko viņi jau zina par naudu Latvijā un ko viņi vēl vēlētos uzzināt. Kad neskaidrais jautājums bija nodefinēts, sākās atbildes meklējumi internetā meklētājprogrammā pēc atslēgvārda. Nosaukt šo konkrēto vārdu nemaz nav tik vienkārši, tādēļ atrastais ne vienmēr bija noderīgs. Meklēšanas procesā bija jāsaskaras ar vairākiem šobrīd neskaidriem jēdzieniem. To nozīme tiks noskaidrota nākošajā stundā. Sekoja pedagogu sagatavota PowerPoint prezentācija un stāstījums par naudas vēsturi Latvijā kopš bartera (preču apmaiņas) laikiem. Dažam skolēnam šī informācija palīdzēja atbildēt......

Zināšanas par lielumu attiecībām palīdz izprast cilvēka ķermeņa proporcijas

Smiltenes vidusskolā jau otro gadu tiek realizēts kompetencēs balstīts izglītības saturs, tādēļ svarīga ir skolotāju savstarpējā mācīšanās. 3. oktobrī 6.a klasē notika atklātā stunda matemātikā, kuru vadīja skolotāja M. Konstante. Stundas mērķis bija pilnveidot skolēnu prasmes noteikt attiecības starp dažādām ķermeņa daļām, darbojoties praktiski – mērot ar mērlenti un izdarot dažādus secinājumus. Tādējādi skolotāja demonstrēja veiksmīgas sadarbības iespējas pāros. Pēc stundas skolēni atzina, ka stunda bijusi ļoti saistoša, tā pagājusi ātri. Stundas laikā skolēniem vislabāk patikusi precīzā mērīšana un ķermeņa daļu proprciju noteikšana.     ..

Smiltenes vidusskola reitingā, kas mēra centralizēto eksāmenu rezultātus, šogad augstajā 69.vietā

Smiltenes vidusskola reitingā, kas mēra centralizēto eksāmenu rezultātus 12.klasē 2017./2018.m.g., šogad augstajā 69.vietā. 100 labāko skolu topā esam ierindojušies starp valsts ģimnāzijām, pilsētu ģimnāzijām un vidusskolām. Kopumā aiz Smiltenes vidusskolas ir palikušas vismaz 230 skolas, jo skolu, kurās tiek īstenota kāda no vidējās izglītības programmām, kopskaits Latvijā ir virs 300. Veidojot skolu topu, atsevišķi tiek skatīta katra mācību iestāde un tās audzēkņu iegūtais vidējais vērtējums katrā no vismaz pieciem valsts pārbaudījumiem 12. klasēm, savukārt pēc tam tiek aprēķināts visu eksāmenu vidējais vērtējums šai skolai, un rezultāts arī nosaka vietu reitingā. Sakām paldies ikvienam skolotājam, kā arī nu jau skolas absolventiem par ieguldīto darbu, sagatavojoties eksāmeniem! 100 labākās Latvijas skolas (NRA tops): RTU inženierzinātņu vidusskola Rīgas Valsts 1. ģimnāzija Rīgas Valsts 2. ģimnāzija Āgenskalna Valsts ģimnāzija Rēzeknes 5. vidusskola Rīgas Valsts 3. ģimnāzija Dobeles Valsts ģimnāzija Rēzeknes valsts poļu ģimnāzija Rēzeknes Valsts 1. ģimnāzija Rīgas Lietuviešu vidusskola Ādažu vidusskola Rīgas 64. vidusskola Jelgavas Spīdolas ģimnāzija Ventspils Valsts 1. ģimnāzija Rīgas Centra humanitārā vidusskola Salas vidusskola Rīgas Franču licejs Balvu Valsts ģimnāzija Jāņa Eglīša Preiļu Valsts ģimnāzija Daugavpils Krievu vidusskola – licejs Cēsu Valsts ģimnāzija Siguldas Valsts ģimnāzija Jēkabpils Valsts ģimnāzija Daugavpils Valsts ģimnāzija Saldus novada pašvaldības Druvas vidusskola Ventspils 4. vidusskola......

Skolotāji plāno nākamajā mācību gadā sasniedzamos mērķus un rīcības

Augusta beigās spraigā un radošā gaisotnē skolotāji tikās skolā, lai izvērtētu savu darbu iepriekšējā mācību gadā, kā arī plānotu nākamajā gadā sasniedzamos mērķus un rīcību. Esam vienojušies par kārtību, kādā tiks organizēta jauno mācību priekšmetu tematu apguve, kā arī izskatījuši galvenās vērtības, kas iekļaujamas mācību un audzināšanas procesā. Šajā ziņā īpaši pārsteigumi netika piedzīvoti, jo, kā atzīst gan skolēnu vecāki, gan skolotāji, būtiska nozīme ir atbildībai par savu veikumu un rīcību dažādās situācijās...

Aizvadīts projekta “Kompetenču pieeja mācību saturā” pirmais gads

Šinī mācību gadā skola iesaistījās Valsts izglītības satura centra projekta “Kompetenču pieeja mācību saturā” ieviešanā. Projekta ietvaros esam izveidojuši skolotāju grupas pirmsskolas, pamatskolas un vidusskolas posmos. Projektā iesaistītie skolotāji piedalījušies apmācību semināros, konferencēs, diskusijās un pieredzes apmaiņas semināros. Projekta idejas ieviestas visas skolas mērogā, aktivitātēs iesaistot arī pārējos kolēģus. Jaunā pieeja paredz daudz plašāku skolotāju sadarbību gan viena mācību priekšmeta, gan dažādu mācību priekšmetu skolotāju starpā, tāpēc aizvadītajā mācību gadā viena no metodiskā darba prioritātēm bija starpdisciplināras pieejas īstenošana mācību procesā. Šāda pieeja prasīja pārskatīt tās satura jomas, kurās saskaras dažādi mācību priekšmeti, izplānot, kā novērst mācību satura dublēšanos un kā stundās mācīto sasaistīt ar reālās dzīves situācijām. Rezultātā tika novadītas aizraujošas mācību stundas par to, kā ķīmijas zināšanas izmantot, lai  novērtētu enerģijas dzērienu lietderīgumu, kā matemātikā apgūto par mērogiem pielietot ģeogrāfijā, kā informātikas stundās uzburt latvju rakstus, kā matemātikas formulas likt lietā, veidojot praktiskus darbus mājturībā un tehnoloģijās u.c. Skolotāju kopīgi vadītās stundas saņēma augstu skolēnu vērtējumu, viņi norādīja, ka šāda pieeja nodrošināja īpašu attieksmi, bija iespējams saņemt atbalstu no diviem skolotājiem un bija prieks sadarboties ar citiem skolēniem. Otrs metodiskā darba virziens bija domāšanas prasmju attīstīšana visos mācību priekšmetos. Argumentēšana un faktu izmantošana viedokļa pamatošanai bija atslēgas vārdi......

Jaunā mācību satura ieviešanas izvērtējums

16.maijā skolotāju komanda Valmierā projekta “Kompetenču pieeja mācību saturā” ieviešanas seminārā prezentēja skolas paveikto jaunā izglītības satura ieviešanā. Skolas izvēlētais darba virziens šinī mācību gadā ir domāšanas un radošuma prasmju attīstīšana. Par domāšanas prasmēm notikušas skolotāju mācības, skolotāji plānojuši un vadījuši mācību stundas, notikusi sadarbība starp dažādu mācību priekšmetu skolotājiem. Valmierā skolotāju pārstāvji iepazīstināja ar labās prakses piemēriem skolā un diskutēja ar citu skolu pārstāvjiem, kā veiksmīgāk īstenot pārmaiņas, kas balstītas kompetenču pieejā. Īpaša interese pasākuma dalībniekiem bija par skolotāju vadītajām stundām, kurās skolēni vienlaicīgi apguva dažādu mācību priekšmetu saturu. Seminārs deva jaunas ierosmes darbam nākamajā mācību gadā...

WordPress Appliance - Powered by TurnKey Linux